Настоящото Ръководство е издадено въз основа на чл. 12, ал. 5 от ЗЗЛПСПОИН и урежда условията и реда, при които могат да бъдат подавани сигнали за извършени нарушения, включително при основателни подозрения за действителни или потенциални нарушения, в или засягащи Ай тръст ЕООД (по-долу „Дружеството“ или „Ай тръст“).
Ако сте физическо лице, което при изпълнение на трудовите или служебните си задължения или в друг работен контекст сте получили информация за нарушение в или засягащо Дружеството, можете да подаде сигнал. По-конкретно, можете да подадете сигнал за нарушение по реда ЗЗЛПСПОИН, ако попадате в една от следните категории лица:
На основание чл. 9 ЗЗЛПСПОИН не се образуват производства по анонимни сигнали.
Можете да подадете сигнал за следните нарушения, за които сте получили информация, че са извършени в или са свързани с Ай тръст:
2.1. Нарушения на българското законодателство или на посочените в приложението към Закона актове на Европейския съюз в областта на:
2.2. Нарушения, които засягат финансовите интереси на Европейския съюз по смисъла на чл. 325 от Договора за функционирането на Европейския съюз и допълнително уточнени в съответните мерки на Съюза.
2.3. Нарушения на правилата на вътрешния пазар по смисъла на чл. 26, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз, включително правилата на Европейския съюз и българското законодателство относно конкуренцията и държавните помощи.
2.4. Нарушения, свързани с трансгранични данъчни схеми, чиято цел е да се получи данъчно предимство, което противоречи на предмета или на целта на приложимото право в областта на корпоративното данъчно облагане.
2.5. Извършени престъпления от общ характер, за които лицата по т. 1 са узнали във връзка с извършване на своята работа или при изпълнение на служебните си задължения.
2.6. Нарушения на българското законодателство в областта на:
Не се разглеждат по реда на ЗЗЛПСПОИН жалби, сигнали или други оплаквания за нередности или неудовлетвореност на клиенти или потребители на предоставяните от Ай тръст услуги.
На основание чл. 9, т. 2 ЗЗЛПСПОИН не се разглеждат сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
Можете да подадете сигнали по един или едновременно и по двата посочени по-долу начина:
Ай тръст насърчава подаването на сигнали чрез вътрешния канал за подаване на сигнали на Дружеството, за да може те да бъдат разгледани бързо и ефективно. Дружеството е ангажирано да осигури навременно и адекватно разглеждане на сигнал, подаден по вътрешния канал за подаване на сигнали, така че подобен избор не би възпрепятствал или забавил по никакъв начин действията за отстраняване на нарушението, ако такова е установено.
Сигналите, подадени чрез вътрешния канал на Дружеството се разглеждат от служители на Ай тръст в отдел „Правен" (по-долу наричани „отговорни лица“), които са поименно определени с решение на Съвета на директорите на Ай тръст ЕООД.
Извън описаните начини за сигнализиране, можете публично да оповестите информацията за извършено нарушение, при спазване на условията за това, посочени в ЗЗЛПСПОИН.
Можете да сигнализирате за нарушение в или свързано с Дружеството като подадете сигнал до отговорните лица по един от следните начини:
Сигнали могат да се подават устно (чрез обаждане по телефона или лично) или писмено (по имейл или по пощата). Писмените сигнали може да подадете като попълните формуляр по образец, одобрен и публично достъпен на сайта на КЗЛД. Можете да подадете писмен сигнал и в свободна форма, като следва да посочите в него най-малко следните данни:
Когато подадете чрез вътрешния канал на Дружеството сигнал за извършено нарушение, което попада в обхвата на ЗЗЛПСПОИН, в 7-дневен срок от получаването на сигнала ще Ви уведомим, че сигналът е получен.
Важно! Ако сигналът Ви не отговаря на изискванията на закона и не съдържа минимално изискуемите и посочени по-горе данни, ще Ви бъде изпратено уведомление за отстраняване на допуснатите нередовности. Ако в 7 дневен срок от пoлучаване на уведомлението не отстраните нередовностите, сигналът Ви и приложенията към него ще Ви бъдат върнати.
Ако сигналът Ви съдържа очевидно неверни или заблуждаващи твърдения, той ще Ви бъде върнат с указание за поправка на твърденията и за наказателната отговорност, която носите за набеждаване.
Когато сигналът Ви попада в обхвата на ЗЗЛПСПОИН и няма основание за неговото връщане, в срок не по-късно от 3 месеца от потвърждаването за получаването на сигнала, ще Ви бъде предоставена обратна информация за предприетите действия във връзка с подадения от Вас сигнал. Информацията се предоставя независимо дали проверката е приключила или е още в ход. Вие може във всеки един момент да поискате информация от отговорните лица относно подадения от Вас сигнал. След приключване на проверката по сигнала, ще получите информация за окончателните резултати от проверката.
Повече информация:
Вътрешни правила за подаване на сигнали за нарушения в Ай тръст ЕООД.